theme

آغاز موج جدید سرما در استان های کشور/ برف و کولاک در راه است

آغاز موج جدید سرما در استان های کشور/ برف و کولاک در راه است

یاسر خالدی رییس سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور در گفت و گو با خبرنگار راه وشهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آخرین وضعیت راه های کشور اظهار کرد : آخرین گزارش های مرکز مدیریت راه های کشور حاکی از آن است که از پنجشنبه ۲۵ آذرماه تا یکشنبه ۲۸ آذرماه هفته آینده در استان های آذربایجان غربی ، آذر بایجان شرقی ، اردبیل با برودت هوا و بارش برف مواجه می شویم واز اوایل هفته آینده این توده هوا به استان های مازندران ، زنجان ، قزوین ، تهران و البرز خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه رانندگان تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند،افزود: با توجه به وضعیت جوی و شرایط حاکم بر راه های کشور بیش از دو هزار دستگاه ماشین آلات و تجهیزات راهداری و بیش از ۱۲هزار راهدار برای امداد رسانی به هموطنان در آماده باش کامل هستند و تمامی راهدارخانه های کشور آمادگی لازم برای اسکان مسافران را دارند .

خالدی درخصوص وضعیت فعلی راه های کشور تصریح کرد : بارش برف در ۲۴ ساعت گذشته در ۲۳ محور شریانی و ۱۴ محور غیر شریانی گزارش و تاکنون ۲۰ محور روستایی بازگشایی شده است.

وی افزود : همچنین استان های خراسان شمالی و خراسان رضوی روز گذشته در گیر کولاک و یخ زدگی شدید و برودت بسیار بالای دمای هوا بوده و به همین دلیل بیش از ۴۰ درصد (حدود هزار و صد تن شن و نمک ) از کل تجهیزات عملیات امداد رسانی در این استان ها استفاده شده است .

رییس سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور در پایان گفت : در عملیات امداد رسانی راه های کشور با بهره گیری ۱۳۹ دستگاه ماشین آلات راهداری و صرف ۲ هزار و ۳۴۸ تن شن و نمک ، ۹۱۱ کیلومتر باند برف روبی شده و به ۲۰ دستگاه خودرو گرفتار در برف امداد رسانی شده است .